tisdag 15 januari 2013

Är det tisdag idag?
Jo det är det väl....vilken knasig dag!
En bra dag för alla i familjen men...eftersom jag inte sovit en blund blev den lite jobbig för mig...alltså lite som om jag varit utanför och sett på....
Tur att jag har världens bästa man och pappa till våra barn!
Han har hämtat å lämnat å jobbat å hämtat å lämnat å handlat typ tre ggr....
Och så mamma såklart som tog lillan!
Så jag kunde gå till mvc, även om hon gärna fått följa med men hon var överlycklig för att få hänga med mormor och lilla Svea!
Mycket stolt tjej som kom hem!

Nu sover \ ligger tjerna!
Jag har ägnat minst en halvtimma var på dom på nattning, läst bok och samtalat.
Gillar den stunden. När de har min fulla uppmärksamhet och jag deras.
Visserligen har dom väl alltid min uppmärksamhet, men just sådär utan tv dator telefon matlagning lek kompisar osv. 
Jag ska bara skriva å läsa lite...se på tv...dricka några liter juice!
Umgås med min kille!
Han är å handlar igen.....knäckebröd till hans gravida fru!
Thank u!!

På tal om det....var ju på mvc. 
Hjärtat hittade hon rekt, så fort hon satte på den där mot magen slog det snabbt!
Jag påpekade att det verkade va en lugn bebis!
Hon påpekade att jag nog inte mindes hur det var..hehe.
Världens gulligaste bm för övrigt!
Jag känner mig trygg som skjutton. Så skönt!!
I alla fall såg prover bra ut!
Hon tyckte jag skulle sjukskriva mig denna veckan.....r att se om huvudvärken blev bättre...
Så nu har jag sjukskrivit mig, kändes lite pinsamt eg....jobbar två dgr i veckan!
Men som hon sa...jag är inte 22 längre och att jobba natt e tusen ggr jobbigare som gravid..
M tack för d påminnelsen, jämförde mig med en pensionär!!
Å hon har ju rätt! Att inte kunna ta rast eller på riktigt koppla bort ansvaret för en annan människa är mera psykiskt påfrestande än vad man tror!
Och jag vill inte riskera nåt!
Tagit oss 5 år att bli gravida!!
Så nu jäklar ska jag se till att må bra!
För lillebror liksom!
Nu....kom min darling!!

2 kommentarer:

  1. Klart du ska vila om du inte mår bra! Även din hälsa sätts ju på spel inte bara babyns och W & V behöver ju sin mamma länge till!!

    SvaraRadera
  2. Jäkla skit den där huvudvärken men jag tror det är din visdom som bultar.. Men klart det gör ont ändå alltså.. Inte lätt att bli vis på äldre dar liksom..

    SvaraRadera