torsdag 18 oktober 2012

Ojsan!!
Tack ni fina men så farligt var det ju inte som Malin sa!!
Hann knappt blogga klart förns vi fick finbesök!!
Trevligt!
Jag blir bara så uttråkad ibland!
Då blir jag deppig, det går över fort men ´jag är sååå dålig på att ha tråkigt!!
Försöker träna på det lite!!!!

Blev ju en kanondag igår!!
Vilda åkte för första ggn skridskor!!! Gick kanon!
Man kan tro att det var första ggn för mig oxå....yay...alltså jag kan åka skridskor....så lite besviken på min prestation...skyller på att jag hade fel skridskor å var extra rädd att ramla!!
Wilma vill så gärna bli duktigare så bra det!
Då blir det åkning både lör å sön nu i vinter!
Övning ger färdighet!
Så enkelt är det ju!!

Sedan hem...laga mat!!! Ut med hunden!!
Höll på att bli nedsprungen av ett rådjur!!
Som kom flyende i panik ur några buskar...hon såg mig nog inte ens..!
Gah..var lite otäckt, hade nog gjort rätt ont!
Men det vinade bara till som tur var!!
Arwen rusade såklart efter....hade jag inte sagt till henne på skarpen hade hon tatt det!!
Funderade en stund på om jag skulle låta henne ta den, bara se vad som skulle hända...
Men valde att slippa den synen!!
Arwen hade aldrig skadat den hade bara stått å skällt å kunde ju fått stryk..så nej ingen jakt!!

Efter den stunden var det dax att cykla till badhuset!!
Där var det som vanligt!!
Första timmen var där knappt nåt folk!!
Riktigt skönt!!
Sen då...väl hemma efter en cykeltur i mörkret!!
Det är mörkt tidigt nu ska ni veta...å riktigt otäckt att cykla...trots cykellyse ser jag nästan inget!!!!!
Galet!!

Hemma bakade vi glutenfria muffins!!
YAY!
Med sån fantastisk frosting!
Denna innehåller enbart philadelphiaost florsocker å vaniljessens!
Alltså den är fantastisk!!!!!
Mättande dock så det räcker med en eller två sen orkar man inte mer!!
Ja det var den dagen det!!
Barna fick vänta på en efterlängtad pappa så blev sent i säng!!
Å sovmorgon idag!!!
Tjoho!!!
Jag har än så länge bara fått på mig trosorna!!
Så njuter lite extra av livet idag!!
Ni vet jag hatar kläder....blä!!!
Vill ha sommar så jag kan gå här hemma både inne å ute i bikini!!
Men först lite vinter...å inne är här varmt å skönt!!
Just det ja...om några veckor kommer vi va lediga tillsammans varannan helg...typ nästan!
DET behöver jag!! OMPYSSLAD!!
Idag slipper jag laga mat
Tack gode gud för det!!
Det där köttet som barna vill ha går bara inte att ta i....jag kräks...uäck!!!
Men tills pappa kommer hem blir det frukt å grönsaker...det gillar vi som tur är!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar