onsdag 10 oktober 2012

Jag borde göra mig frukost!!!
Är hungrig men lat!
Fast nyheterna var så spännande och upprörande att jag är sittande kvar här i soffan!
Gud vad jag gillar nyhetsmorgon!!!!!
Kommer nog sitta här vareviga dag framöver!!
Yeah! Eller hur!
Men en dag i veckan en stund blir det väl!!

Stelfrusen är jag oxå! Herregud vad kallt det var imorse!!!
Isgator tidiga morgonen och många många olyckor imorse!!
Det gör mig irriterad! Helt ärligt...har du inte hunnit sätta på vinterdäck av olika anledningar så stanna då hemma...eller sätt dit dom...eller ta bussen!!
Ring en vän som varit bättre ut i tid!
Det är inte så svårt!
Finns ingenting som är så viktigt att det inte kan vänta!!!
Ingenting faktiskt!!
Människor har dött idag pga andras eller även sin egen dumhet!
Det är inte alls ok!!! 

Annars är det faktiskt en otroligt vacker dag!!
Frostiga träd och solen som kikar fram!!!
Underbart vackert!
Det gör mig inte så mycket att det blir kallare!!
Jag får bara klä på mig mera!! För när solen skiner är det ändå härligt!!
Får bli en långpromenad i solen senare!!!
Igår em tog jag å gubben oss en tur alldeles ensamma i rankås!!
Jätteskönt! 
Härligt att få tid att prata samtidigt som man får lite motion!!!
Perfekt!!!
Å fint är det ju alltid i skogen!!
Vi bor ju praktiskt taget i skogen!! Men inte så att det finns nån bra promenadväg där inne!!
Den är mycket tätare och framförallt mycket mindre!
Men ändå!
Det är så härligt att ha den mitt i trädgården!!!
Peter är väl den i familjen som får mest skogsluft!!
Varje dag är ju han och Arwen i rankås å springer/går!
Arwen springer mest *s*
Hon tror nog det är hennes skog!! Har ju varit där nu varje dag minst 1 gång i 4 år!!

Men jag tänker sitta inne nån timme till å bara glo!!
Kolla på tv å käka frukost!!
Så ut i köket med mig!!!


2 kommentarer:

  1. Ja här är vinterdäcken också på, fast inte så kallt här än. Skönt med slapparmorgon

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen tragiskt.. Att det alltid ska hända nåt varje år..

    Ja vi var i Arwens skog förut;-) kom på att de e ju älgjakt.. Körde lite sök och sen fick vi åka och fika lite istället;-)

    SvaraRadera