måndag 25 juni 2012

Känner mig gnällig och negativ och på hugget idag!
Hur kul är det liksom..!!!
Borde vara glad för att vi är lediga jag å barnen å regnet öser ner så vi får massa gjort inne, laga god mat ihop baka å ha det mysigt!
Yeah right!
Så funkar det inte riktigt i verkligheten....i alla fall inte när man är ledig jämt!
Då njuter man inte alls lika mycket när man är hemma!
Dumt va!
Orkade inte ens gå upp imorse....somnade om och somnade om...barnen pratade nog med mig med led av fullkomlig sömnsjuka så orkade inget!
Var härligt iofs å lyssna på dom när dom lekte men det håller ju inte att ligga i sängen hela dagen!
Så släpade mig upp helt i tvång!!
Frukost till tjejerna!
Kokade kaffe!
Nu är Wilma på simskolan och jag å lillan sitter i soffan....som vanligt känns det som men men..
Hinkar kaffe å hoppas jag ska hitta lite lust i livet!
Måste färga håret....det brukar lyfta mitt humör massor *s*
Men inte fan tänker jag gå ut idag....fattar ni vad det regnar...!!!
Helt galet!
Jag erkänner att jag just nu tar ut sommarlovet lite i förskott, barnen gnäller redan lite på varandra å 10 veckor är långt!!!!!!
Väldigt lång tid!
Och eftersom Peter inte vill planera av nån anledning sitter jag som en bitter hemmafru å tar mig inget för..
Gud när blev jag såhär passiv...sån var jag inte förr!!
Tittade lite på hur vi jobbar i sommar....jag jobbar inte mycket men vi har inte en endaste dag ihop utan att nån av oss jobbar....inte förns v 32...då har vi 4 dagar ihop!
Yes jag är skitgnällig men...jag vill ju göra saker faktiskt, inget avancerat men några dagsutflykter vore skönt att ha inplanerade....när man sitter här hela dagarna så är det lite jobbigt att inte ha nåt mål, nån grej att se fram emot...behöver verkligen inte vara nåt stort....vi kan väl göra nåt spontant säger han...yeah...det kommer aldrig ske...eller jo vi kommer säkert göra en massa roligt bara solen vill hitta hit...men inte tilsammans..jag är skit missnöjd över att vi inte har semester ihop..så är det väl för många men jag personligen vill inte ha det så..men man kan inte tvinga andra att tänka som mig! 
Jag kommer gå åt om jag inte har nåt planerat!
Alltså...ikväll ska jag sätta mig med tjejerna och boka in nåt skoj!

Sen har jag dödsångest för att jag missar antagligen Wilmas simskoleavslutning för jag e iväg på jobb....
INTE OK men vettifan hur det ska kunna lösas på nåt vis...
Skit att jag missade det, men on skulle ju inte från början gå...
Känner mig ledsen idag...


4 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du har en sån dag. Men snart kommer vi då kan vi hitta på massa. Har ni satt upp poolen i trädgården? Jag blir också ledsen av att Axel ska vara mycket borta i semestern. Jag och Oseas kommer nog själva i slutet av juli också

    SvaraRadera
  2. Nej det har vi inte gjort tyvärr...fast just nu i allt ösregn kvittar det ju!
    Jag vet inte om jag klarar det själv men ska se om jag kan få till det i veckan! Vi tänkte ju först lägga grus och ja..det är typ lite svårt att ta det på barnvagnen *s*
    Kommer det sol senare så kanske jag kan få Peter att göra det!
    Ja jättekul att ni kommer, dock skittråkigt att jag jobbar varje dag hela v 28...:-/ Och så åker ju jag och Peter med jobbet den v oxå!
    När är det ni kommer??

    SvaraRadera
  3. Håller fullständigt med....måste oxå ha något att se fram emot. Känner mig ...lite tom utan det! Tror det är bra att få gå o längta efter roligheter.

    SvaraRadera