lördag 20 april 2013

Familjen har ledig helg tillsammans 
<3
Bästa helgerna helt klart!
Även om gubben ligger i sängen några timmar längre än mig!
Han är ju hemma och ska vara hemma!!
Härligt!
Ungarna grejar med sitt och njuter av att inte behöva gå upp tidigt!!
Strax ska vi till hjo bla å hämta en spjälsäng!
Ja nu är det ju lite drygt 5 veckor kvar!
Och även om jag misstänker att jag vill ha han i sängen så är det fint att ändå ha en säng...
utifallatt!
Jag gör annars verkligen inte mycket om dagarna!
Har ont till och från och ja..då blir det inte mycket gjort!
Fokuserar på att hinna med i tjejernas tempo!
Vilket såklart är omöjligt även om jag inte varit gravid!!!
Men i alla fall att finnas här och lyssna och diskutera och umgås när de har lite tid över till mamman!
Jag är glad att de verkligen leker och har skoj!!
Att vara vuxen finns det tid till så det räcker och blir över i framtiden!
Ungar ska va ute å röja!
Bygga kojor och komma hem leriga å glada!!
Så glad att vi bor så nära skogen!
Så de kan komma och gå lite som de vill!!
Hem å byta om för att sen ut i skogen igen!
Bådar gott nu inför våren!!
För joo även hur glad jag blir av att de verkligen leker...
Så just nu....när det är stopp i avloppet i källaren...ja avloppet till min tvättmaskin...
Väntar på min snälla morbror som ska fixa det...Så börjar nu det bli framförallt kris med strumpor *s*
Idag får det nog bli en sväng till farmor med en kasse tvätt!!
Vi borde ha offentliga tvättstugor nånstans här i tibro!
Så som de har i stora städer!!
Det hade jag gillat!!
Tvätta i bäcken hade jag oxå gillat...men tvivlar på att det blir rent!

Ja en sak jag behöver få ur mig...fåglar??
Varför?
Jag fattar inte??
Jag gillar inte fåglar....särskilt inte morgonpigga fåglar!!
Särskilt inte dom som SKRIKER från kl 04.00 utanför mitt fönster..
Skogen i alla ära...skogen är inte fåglarnas!
Nej de kan väl bo mera centralt å sitta på telefonledningarna å skrika!!
Det är inte ett dugg trevligt att vakna upp till fågelskrik när man redan har ont i huvudet!!
Nu är dom minsann tysta...! Inte ett ljud!!
Nej ni fåglar som bosatt er här...antingen är ni tysta fram till kl 09.00
Eller så flyttar ni!
Välj själva!!

Nu ska jag kolla vilka bloggar jag missat!
Blir väldigt dåligt läst av mig nu för tiden!
Å värre lär det väl bli!
Sorry men datorn får mycket lite uppmärksamhet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar